FAQ

I løbet af den proces der kører fra kontakt til bryllupsdag, får vi en masse spørgsmål. Her er dem vi får mest:

 

Er I kærester? Nej, det er vi ikke, vi er kun kollegaer

Får man alle billeder der bliver taget? Nej, der er anført i kontrakten, hvor mange billeder der er med. (max 500, med mulighed for tilkøb af flere)

Det bryllupsmøde I nævner i Jeres pakker, hvad er det? Bryllupsmødet er en service vi tilbyder ALLE vores brudepar i forbindelse med det kommende bryllup, i stedet for blot at sende et ark med spørgsmål. Alle møder ligger tirsdag før brylluppet mellem 19-21 og foregår i vores mødefaciliteter i Sorø. Her får vi tidsplan på plads, går i detaljer med ønsker og eventuelle udfordringer der må være på dagen. Vi snakker billedstil, om der er ting vi skal være opmærksomme på i forhold til gæster. Vi snakker leverandører til bryllup i forhold til billedmateriale til dem og meget mere.

Kan vi ikke bare skype/facetime mødet? Det kunne vi i princippet godt, men vores brand centrerer sig rigtig meget omkring kemi, og det føler vi ikke der er når man sidder bag en skærm. Vi vil gerne møde folk i øjenhøjde og derfor beder vi, som rigtig mange andre bryllupsleverandører vores kunder om at møde os, på vores banehalvdel, hvor vi også har alle vores produkter ect.
Vi kan i nogle tilfælde godt tage et skypemøde, hvis det fx. er et brudepar i Nordjylland eller som vi har prøvet en syg patient der er indlagt.

Er alle billederne man modtager redigerede? Ja alle billeder er redigerede, ingen forlader vores computer uden at være færdige.

Er der nogle skjulte udgifter? Nej alle udgifter er synlige og bliver gjort opmærksom på. Det eneste der kan komme efterfølgende er p-afgift, som også står anført i vores kontrakter. Bro- og transportudgifter er indregnet i prisen og vil fremgå af kontrakten.

Er der altid kontrakt på fotograferinger? Ja vi laver altid kontrakter og finder man senere hen ud af at man gerne vil have en større pakke eller et tilkøb, så laver vi en tillægskontrakt. Det gør vi for at sikre brudeparret, såvel som os selv.

Der står at I må bruge vores billeder til SoMe og messer: Ja vi har indskrevet i vores kontrakter at vi som hovedregel må bruge billederne vi tager til vores egen markedsføring, da det er det fremtidige kunder ser og booker os ud fra. Kan de ikke se vores arbejde, så booker de os ikke, hvilket er ganske forståeligt, derfor er det et punkt vi har i vores kontrakter. Man kan dog vælge at betale sig fra eksponeringen i form af en beskeden kompensation.

Vi har set denne stil på nettet. Kan I redigere vores billeder så de ligner? Nej, vi har vores helt egen billedstil, og vi går som udgangspunkt ud fra at vi er blevet booket på grund af denne. Vi modtager dog meget gerne inspirationsbilleder ift. poseringer og stemninger. Vores billedstil og udtryk kan ses i galleriet.

Hvorfor skal vi sørge for mad og drikke, kan I ikke bare tage en madpakke med? Det kunne vi i princippet godt, men da vi er afsted ofte fra kl 7.00 morgen og til kl. 00.00, er det svært at få en madpakke til at være lækker ret længe. Derfor er det en fast del af vores samarbejde mellem os og kunderne, at der sørges for forplejning.

Hvordan er Jeres alkoholpolitik? Vi har en 0-tolerance for alkohol på jobbet og takker derfor altid nej til diverse tilbud på dagen. En sjælden gang vil man kunne se os tage en såkaldt fyraftensøl, hvis det passer ind. De fleste gange vil vi aller helst hjem i seng efter en arbejdsdag på noget der ligner 16-17 timer.

Er fotobog inkluderet i prisen? Nej det er ikke en del af vores pakker, vi tilbyder dog bøger som tilkøbsprodukter og de starter ved en pris på 1.900 kr
Man kan også bestille vægbilleder, print og andet igennem os.

Når man booker Jer, hvordan foregår betaling så? Ved booking betales et reservationsgebyr inden for en uge og inden for den uge, skal vi også have modtaget en udfyldt og underskrevet kontrakt. Reservationsgebyret er 1/3 af hele beløbet. Restbeløbet betales senest en uge før brylluppet.
Ex. Pris for pakke 12.000,- Reservationsgebyret er da 4.000,- og de resterende 8.000,- betales ugen inden brylluppet.

Aflysning, hvordan fungerer det? Ved sygdom hos en af fotograferne vil vil bestræbe os på at finde en afløser, så frem opgaven ikke kan løftes af den ene fotograf. Kan vi ikke løfte opgaven, vil vil se om den kan overdrages til en anden fotograf eller tilbagebetale reservationsgebyret.
Hvis brudeparret aflyser tilbagebetales reservationsgebyret ikke. Sker aflysningen senere end 8 uger betales 50% sker aflysningen senere end 4 uger betales det fulde beløb. Dette sker, da vi meget sjældent kan nå at få booket datoen på ny, så tæt på.